tisdag 26 februari 2008

Dammsugarförsäljning del 2

De ringde från dammsugarförsäljningsföretaget igen. Kort återgivande av samtalet:

Övertrevlig försäljartjej (ÖTFT): - Hej Anne, vi ringer från Aromatech! Vi skulle återkomma om en ny tid för dammsugardemonstration.
Jag som vill bli av med övertrevlig försäljartjej (JSVBAMÖTFT): - Det ringde två stycken från er igår och ville samma sak och jag sa till dem båda två att jag kan inte säga någonting om tider förrän min man är hemma på tisdag. Vi jobbar båda två och har ett litet barn som är hemma fortfarande.
ÖTFT: - Men vi kanske kan återkomma i morgon?
JSVBAMÖTFT: - Jag vet inte, det är så svårt att hitta en tid. På kvällarna passar det inte och egentligen inte på dagarna heller... det är rätt körigt nu...
ÖTFT: - Ska vi återkomma vid ett senare tillfälle kanske?
JSVBAMÖTFT: - Ja, kanske om ett par år.
ÖTFT: - Okej, tack i alla fall.

Inga kommentarer: