lördag 9 augusti 2008

En lyckad helkväll

Igår hade jag och maken en riktig helkväll tillsammans. Vi hade lyckan att få barnvakt från ett igår till ett idag.
Först gick vi på Gandhi och åt god mat. Maken åt biff sambal och jag åt kyckling goan, med naanbröd och en öl till.
Sedan gick vi på bio och såg The Dark Knight. Den var precis så bra som jag hoppades på, jag tyckte absolut den levde upp till de fina recensionerna och Heath Ledger förtjänar faktiskt en Oscarsnominering och skulle ha gjort det även om han levt idag.
Efter filmen satte vi oss på Bishops uteservering och drack Erdinger, fick sällskap av några goda vänner, gick senare vidare till Trädgårn, sedan blev det Frasses baconmeny och cykeltripp hem för mig och maken. Vi svängde förbi dygnsöppna Statoil på Västra Ersboda och köpte oss några folköl.
När vi kom hem var vi frusna, så vi tappade upp ett varmt bad som vi satte oss i, smuttade på våra öl, lyssnade på Nationalteatern och pratade om vilket årtionde som skulle varit det bästa att vara ung på.

Vi gick inte och lade oss förrän det blev ljust ute. Idag regnar det, men det gör ingenting. En kväll som i går får en att orka med rätt mycket ett tag framöver.

1 kommentar:

bedstefarlars sa...

skitmysigt eller råhygge som det heter på Annes modersmål, din far.