tisdag 28 april 2009

Dagens i-landsproblem

Jag stör mig på de sponsrade inläggen på bloglovin'. De är visserligen inte så särskilt många, men jobbiga ändå. De poppar plötsligt upp mitt bland "mina inlägg" och de går inte att få bort.

Jag har inte lust att gå in och läsa inlägg från bloggar jag inte följer och försöker därmed ignorera dem. Helst skulle jag vilja kunna markera dem som lästa utan att läsa dem, men den funktionen finns förstås inte för sponsrade inlägg. Därmed ligger de envist kvar, och texten "1 nytt inlägg" sticker i mina ögon varje gång jag går in och kikar efter nytt läsestoff.

I det längsta undviker jag att läsa dem. Jag får för mig att om jag läser sponsrade inlägg kommer ettor och nollor att skickas till Bloglovin's server och tala om att Anne hon läser minsann sina sponsrade inlägg och därför är det en bra idé att skicka fler sådana hennes väg. Och det vill jag till varje pris undvika.

Men ibland klickar jag på dem ändå, i en fåfäng förhoppning om att de ska försvinna. Det gör de inte. Det enda som händer är att jag känner mig en smula smutsig för att jag gått på ett sånt simpelt reklamtrick. Blä.

Och ja, jag har ett liv. Jag känner till finanskrisen och svälten i Afrika och svininfluensan, men det hindrar mig inte att reta mig på småsaker. Det är helt enkelt så jag funkar.

Inga kommentarer: