onsdag 29 juni 2011

Bra inställning

I helgen ska jag och maken åka till Göteborg, hälsa på gamla vänner, gå på stan och se Big 4 på Ullevi. Dottern ska inte med, hon ska vara hos sin gudmor. Vi satt och pratade med henne om det, försökte förbereda henne lite.

Jag och mitt modershjärta är så klart rädd att hon ska vara ledsen och sakna oss men jag har en känsla av att mina rädslor är ogrundade.

Jag: - Jag kommer att sakna dig när vi är i Göteborg. Det tror jag säkert att din pappa också kommer att göra.
Maken: - Ja, det kommer jag att göra.
Dottern: - Men jag kommer att ha roligt!



1 kommentar:

Emma sa...

Jag har ungefär samma känsla inför våran stundande Österrikeresa när vi ska lämna Arvid hemma med mommo. Frågan är hur vi ska ha roligt borta även om det går hur bra som helst för Arvid här hemma. Det är bara att härda sig.