söndag 30 januari 2011

Ibland blir det inte som man tänkt sig

Skulle åka skidor idag. Söndag, ledig, inga tider att passa. Varmt och skönt väder. En fantastisk dag för distansåkning, tänkte jag. Det var fantastiskt i ungefär fem meter, sen fanns det inget spår. Det har töat i några dagar och spåren har gått från att vara frasiga och nypistade i torsdags till kollapsade och obefintliga idag. Dessutomhar det blåst och spåren var fulla med kvistar, bark och skit, som fastnade i mängder i klistervallan. Jag höll på att stå på näsan fler gånger än jag vill låtsas om, för varje gång det låg något i spåret som var större än en femkrona tog det tvärstopp.




Så här såg det ut i femkommatrejävlakilometrar.

NB: åk inte skidor när det har töat och blåst. Och tänk absolut inte "vilken härlig dag att åka långt, jag tar det där längre spåret som jag aldrig har åkt förut".

Inga kommentarer: