måndag 25 februari 2008

Oscarsgalan

Det här blir andra året i rad som jag inte får se oscarsgalan. Jag brukade bulla upp med kopiösa mängder godis och kaffe och sedan hålla mig vaken och se allt live. Jag hejade på mina favoriter, upprördes över avbrutna tal, fällde en tår och smålog fånigt (nej, jag är inte en sån som gapskrattar och störttjuter i ensamhet förutom i extrema undantag).

Det går inte nu, för att den där j_a kanal 9 har tagit över evenemanget. Jag får inte in kanal 9. Tydligen är det många som får in den, och det sägs att om man har kanal 5 ska man även ha kanal 9, men den som sa det har aldrig haft umeå bostadens tv-utbud. Jag har låtit min tv söka och jag har sökt manuellt, men ingen lycka. Det spelar ingen roll för mig till vardags, men så här i februari börjar jag knappa frenetiskt på kanalsökningsknappen för att se om ett mirakel har skett i mitt kabel-tv-utbud. Det har det inte.
Snälla, snälla SVT, köp tillbaka oscarsgalan!

Inga kommentarer: