måndag 16 november 2009

Fina vitsord och tråkig kväll

Trots att jag inte var på plats och kunde se det med egna ögon verkar maken ha gjort bra ifrån sig på spelningen på Scharinska. VF:s recensent gillade det i alla fall.

Recension finns att läsa här.

Själv hade jag en inte fullt så spännande kväll framför TV:n. Inte särskilt rock'n'roll. Och jag var så hemsk att jag åt några av dotterns sega råttor som hon fick i fiskdammspåsen på födelsedagskalaset vi var på igår. Men till mitt försvar vill jag påpeka att det enda hon äter ur påsen är fruxoasken och klubban, alla andra godisar stoppar hon i munnen, tuggar en gång, varpå hon tar ut dem och lägger dem i handen på närmaste vuxna person och säger "ta bort den".

Min dotter är till och med kräsen när det kommer till godis. Ni kanske förstår hur middagarna ser ut här i huset?

Tyvärr var det minst rock'n'rolliga att jag fick någon sorts magbakterie, så jag tillbringade en oproportionerligt stor del av gårdagskvällen och -natten på toaletten. Inget kul. Inget kul alls. Men nu har det gått över.

1 kommentar:

jyttelisa sa...

Läs facen idag. Lite upppiggande kommer där. Kan trösta dig med att också jag har ätit lite för mycket av det söta, som tröst för dert gråa och trista vädret.

Kram till er alla tre

Jytte