onsdag 9 december 2009

I'm freeeee!

Sista provet gjort idag. Det enda som återstår nu är att jag ska besöka sjukhuskyrkan för ett studiebesök i morgon och det känns relativt smärtfritt.

Det har blivit MVG på arbetsmiljö och säkerhet samt vård- och omsorgsarbete, så jag är mycket nöjd hittills med terminens utveckling, men jag känner ändå att det blev för mycket med tre kurser samtidigt. Nästa termin blir det två.
Jag roade mig faktiskt med att räkna ut min sammanlagda sysselsättning den här terminen om man räknar ihop jobb och skola. Resultatet: 240%. 260% efter att jag gått upp på heltid i slutet av november.

Inte så konstigt med andra ord att jag skulle vilja gå och bädda ner mig och inte stiga upp igen förrän dagen före julafton...

Nu ska jag fira att jag är pluggfri i över en månad tills vårterminen börjar (förutsatt att jag kommer in så klart) på min trettioårsdag 18/1. I stället för skolböcker ska jag ta med mig mina Vänner-boxar när jag jobbar natt, och så ska jag sitta och okynnessträcktitta jättemånga avsnitt på raken innan jag går och lägger mig, i stället för att sitta och göra anteckningar och mindmaps och försöka komma ihåg vad man ska tänka på när man vårdar folk med stroke. Det ska bli så härligt.

Planen för i morgon är alltså sjukhuskyrkan på NUS, följt av tripp på stan för inhandlande av julklappar, eventuellt lite julpynt för att ersätta det dottern haft sönder, julpysselsaker, galonbyxor, galonhandskar (varför kan vi aldrig få ordentlig vinter, varför??!!), tyg till julgardiner i köket samt någon sorts röd klänning som dottern kan ha på lucia på fredag när hon ska vara tomte samt på julafton. Maken har fått tillbaka på skatten så julen är räddad.

På fredag ska jag lämna dottern hos dagmamman klockan tio, åka hem, packa en väska, åka på luciafirande, direkt efteråt skippa fikat och ta med mig dottern på första bästa buss till stan, gå omkring en stund så dottern får lite luft och inte blir åksjuk, ta en ny buss till Marieberg, lämna dottern och väskan hos Josefine, ta första bästa buss ner till stan igen, jobba, åka till Marieberg, sova över där, sy gardiner, äta chokladmarängtårta och åka hem (med stopp i stan igen för dotterns välmåendes skull).

Sedan ska jag och dottern spendera resten av helgen ensamma eftersom maken har studioinspelning hela helgen.

Nästa vecka ska jag göra så lite som möjligt.

4 kommentarer:

Emma sa...

Härligt! Grattis till dina fina betyg och till en välförtjänt ledighet!
Ska bli kul att ses också för vi kommer också på tårtkalas på lördag.

Ewa sa...

Grattis! Vilket jobb du haft denna termin!

milla sa...

härligt! Njut av okynnestittandet och chokladmarängtårtan ;)Kan man få recept på en sån möjligtvis???

Anne sa...

Det får du be Josefine om, det är hon som ska baka den... =)