lördag 27 mars 2010

Viktbesvikelse

Den här veckan har jag skött kosten exemplariskt, jag har inte fuskat en enda gång. Ändå visade vågen på 0,3 kg mer än förra veckan vid vägningen i morse. Jag surade ihop totalt. I och för sig är det inte mycket, men när man hoppats på ungefär ett halvkilos minskning känns det inte kul.

Om jag visste vad det berodde på skulle det kännas aningen bättre. I och för sig har jag inte promenerat alls den här veckan och jag har inte styrketränat mina tre kvällar på golvet hemma i vardagsrummet, men det har funnits andra veckor med minimal mängd motion då jag ändå gått ner som jag ska enbart på grund av maten.

Nu längtar jag mer än någonsin efter att det ska sluta snöa och vägarna ska bli bara så jag kan ta fram cykeln. Vis av erfarenhet vet jag att viktnedgången får sig en skjuts på ungefär två kilo i samband med att jag börjar cykla till jobbet. Och det skulle verkligen behövas efter den här besvikelsen.

2 kommentarer:

Emma sa...

Deppa inte över det. Det kan vara så enkelt som att du har lite extra vätska i kroppen just idag. Till följd av lite för lite sömn, mens, nån liten förkylning eller fredagsmysets rödvinsglas t.ex. Nästa vecka har du kanske gått ner ett helt kilo istället.

Anne sa...

Tack för de uppmuntrande orden, självklart kan det vara så.
Jag har bestämt mig för att njuta av min gottedag och så ta nya tag från och med i morgon. Säkert blir vägningen nästa lördag roligare... hoppas jag, för annars lever vågen farligt.