lördag 1 maj 2010

Bröllopsdagsfirande med överraskning

Igår hade vi bröllopsdag. Jag berättade ju häromdagen att vi planerade att fira det med god mat och en natt på hotell, och det var precis vad vi gjorde. Vi åt på Gandhi i vanlig ordning och maten var precis lika god som vanligt. Mitt under middagen ringde dock makens telefon. Det var tydligen ett viktigt samtal från makens bands manager och ingenting man kan ignorera ens när man firar bröllopsdag med sin fru. Jag suckade lite över detta, men samtalet var snabbt över och vi fortsatte vår trevliga middag.

När vi kom tillbaka till hotellet gick vi direkt till relaxen där vi värmde oss en bra stund i bastun och ångbastun. När vi kom tillbaka till rummet konstaterade maken att han hade fem missade samtal och fyra SMS. Tydligen hade tidigare nämnda manager beställt och betalt drinkar åt oss på Gandhi, men vi hade hunnit gå därifrån innan han hunnit ordna det. Maken ringde upp och tackade för den fina gesten, i alla fall.

En stund senare knackade det på dörren. "Får vi aldrig vara ifed?" hann jag tänka medan maken gick och öppnade. Utanför stod bartendern med tio öl i hinkar med is och ett kort där det stod "ni smet från drinkarna på Gandhi, så nu får ni de här av oss i stället!". Managern och sångaren i makens band hade inte givit upp utan i stället ringt till hotellet. Maken fick ringa och tacka igen.

Är det sånt här man får vara med om som rockstjärnehustru så gillar jag mitt nya epitet skarpt.

PS. Som de småbarnsföräldrar vi är orkade vi inte dricka mer än tre av ölen innan vi somnade framför TV:n.

2 kommentarer:

Maria sa...

Det var ju en stor omtanke bakom det. Fast man vill ju såklart vara ifred på sin brölloppsdag.
Vi åkte iväg ensamma, jag och min fästman och sov på hotel för första gången förra julen . DET VAR LJUVLIGT. Vi har två barn på fem och sex år.

Emma sa...

Personligen skulle jag nog tycka att det var bra att inte ha druckit fler än tre av ölen.. uppvaknandet dagen efter blir så mycket trevligare då och med en hotellfrukost framför sig vill man ju kunna njuta. :*)

Grattis på bröllopsdagen igen!