lördag 27 november 2010

Ett "varm i hjärtat-ögonblick"

I kväll ville dottern inte sova med det samma efter att jag läst hennes godnattsaga. Jag sade att hon fick vara vaken en stund och leka lite i sängen om hon ville.

En stund senare hörde jag henne rumstrera runt ordentligt med grejerna där uppe och ropade åt henne att jag tyckte hon skulle gå och lägga sig. Hon sade att hon höll på och efter en stund blev det tyst. Jag antog att hon faktiskt sov.

Nyss var jag upp och tittade till henne. Tomt i sängen! Min blick gled över rummet i jakt på den försvunna dottern. Och där, mitt på lekmattan, hade hon lagt sig. Så skönt, med täcket dubbelvikt så det agerade både madrass och täcke, den sköna kudden under huvudet och favoritdockan inhyllad i ett eget täcke i famnen.

Jag antar att hon somnade mitt i leken. Hon såg ut att ha det riktigt mysigt, det var nästan inte så jag nändes flytta henne till sängen.


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: