lördag 5 november 2011

Alive and kickin'

Sedan någon vecka eller två tillbaka (med första barnet antecknades det exakta datumet, nu är det mer ungefärligt) känner jag saker i magen som inte kan vara annat än fosterrörelser. Jag kanske har känt det tidigare än så, men tvärtom mot vad många andra flerbarnsmammor vittnar om tyckte jag inte att det inträffade tidigare den här gången.

Faktum är att jag varit mer osäker på om det verkligen varit sparkar jag känt eller om det är vanligt magbubbel, även om jag vet hur riktiga sparkar känns. Mellan graviditeterna har jag nämligen varit med om att det bubblat till i magen och jag reagerat och tänkt "det där kändes ju nästan som sparkar, så lustigt", så nu vet jag hur lika de två fenomenen är och var därför mindre bombsäker.

Nu är jag i alla fall i vecka nitton och är 100% säker på att det faktiskt sparkas där inne. Mysigaste känslan som finns.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Vecka nitton! Det var ju nyss fjorton! Jag hänger inte med. Måste börja packa doulaväskan tror jag.

Emma sa...

Så mysigt! Själv tycker jag dock inte att det är riktigt lika mysigt mer då sparkarna gör mer eller mindre ont, men det var trevligt ett tag. :) Jag kände inte lika mycket sparkar och definitivt inte lika tidigt som förra gången eller gången innan det heller, men det beror på moderkakans placering som tidigare har legat mot ryggen och nu låg framåt. Det var i vecka 19 jag också kunde säga 100% säkert den här gången.

metamorphosis sa...

Åh, denna underbara, underbara känsla! <3