torsdag 19 februari 2009

Operation utbildning påbörjad

Idag var jag på min första träff med min mentor. Nu vet jag vad jag ska lära mig och när jag ska ha gjort vad. Vi har fem inlämningsuppgifter och ett avslutande kursprov.

Som det ser ut kommer det att gå alldeles utmärkt att kombinera utbildningen med jobbet. För det första har vi bara en obligatorisk träff, en heldag vikt åt första hjälpen, blodtryck och puls. I övrigt läser jag hemma och har till och med själv fått bestämma när uppgifter och prov ska vara klara.

Enda missödet har visat sig vara att jag köpt fel bok. Här var jag så förutseende och organiserad och beställde boken så fort jag fått antagningsbeskedet, och så visade det sig att min bok har rätt titel men är skriven av fel författare. Det löste sig dock med hjälp av blocket.se, min bok är redan såld och ny bok (rätt den här gången) skickas till mig i morgon.

Jag känner mig väldigt motiverad och nöjd med mitt val. Livet känns bra nu, framför allt sedan min kära vän (jag skulle ha blivit galen för länge sedan om hon inte fanns) meddelat att hon vill låna vår dotter i helg. Maken ska jobba, så jag ska njuta av en lördagkväll i sällskap av en halvflaska röd Jacob's creek, en bra film och oanständigt mycket godis. Det är min idé om himlen på jorden just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hujja, jag blir alldeles tårögd när du skriver sådana här saker om mig! (jag skyller på att jag är gravid)

Såg faktiskt boken på Blocket (jag drömde mig bort om vagnvagnar igen) och undrade vad i hela friden som hänt, men nu vet jag det.

Köp en helflaska och sup dig full, jag och Emma ska äta semlor och sova tillsammans!

jyttelisa sa...

Tur at Josefine finns!!

Ha en trevlig kväll.Du får gärna slå på tråden. har något viktigt at prata om!! Som jag hoppas glädjer dig!!

Din Mor.