onsdag 23 juni 2010

Kanadapaket

För ett tag sedan vann jag genom en högst blygsam insats en bloggtävling hos Queen of Spadina, där vinsten var ett paket innehållande typiska "Kanadagrejer". Idag anlände det utlovade paketet och hela familjen följde spänt öppningen och avslöjandet av innehållet. Dottern tycker alltid att det är råspännande med paket och tyckte att maken borde göra en tårta eftersom det uppenbarligen måste vara min födelsedag. Maken hoppades väl att paketet skulle innehålla något hockeyinspirerat.

Det gjorde det inte, däremot låg det en flaska lönnsirap, ett litet godisägg (som ett litet kinderägg, antar att det är någon sorts kanadensisk godisspecialitet), en liten flaska Icewine samt en påse kanadensiska ketchupchips i paketet.

Jag tog en fin liten bild på sakerna, men datorn vill inte samarbeta med kamerans minneskort, så det bidde ingen bild på bloggen (av samma skäl dröjer bilderna från kosläppet som jag utlovade för hundrafemtio år sedan).

Ett stort tack till Ewa som tog sig tid att samla ihop grejer till paketet och sedan släpade med sig dem över Atlanten för att skicka dem till mig. Det var snällt!

Inga kommentarer: