söndag 6 juni 2010

Fascinerande hobby

Idag har jag sett en ny sida hos maken. Jag köpte en byggmodell av Apollo 11 i skala 1:32 åt honom i födelsedagspresent och han har spenderat hela dagen omgärdad av lim- och färgångor. Totalt fokuserad, och alldeles vansinnigt noggrann. Följandes instruktioner till punkt och pricka, han som aldrig öppnar en manual annars.

Det var så fascinerande att se honom att jag har spenderat hela kvällen med att sitta mittemot. Dessutom har jag blivit sugen på att bygga något själv. Skeppet Wasa kanske? Jag kan absolut se oss sitta där med varsin modell på kvällarna, lånandes färgburkar av varann.

Problemet är bara vad vi ska göra av alla färdigbyggda prylar sen? För det första får de inte plats i bokhyllan. För det andra vet jag inte om vi vill skylta med vårt nörderi. Vi kanske får skaffa en skämshylla för våra byggen i någon undanskymd vrå av huset som inte visas upp på husesyner.

Inga kommentarer: