måndag 6 februari 2012

Tack, kära mor!

Idag är bäckenet värre än vanligt, misstänker att det kan ha något att göra med att jag jobbat tjugotvå timmar i helg. Oavsett orsak känns det i alla fall som om mitt bäcken gnisslar tänder - för att försöka förklara känslan - för varje steg jag tar om steget ifråga är längre än fem centimeter.

Maken ska så klart jobba hela kvällen (eftersom vi alltid har så fantastisk tajming vad gäller sånt här) så jag är ensam. Vilken oerhörd tur att min mamma bor nära och kunde gå och handla åt oss. Hon har även badat dottern, fixat kvällsfika och nattat henne.

Vad har jag gjort? Legat så stilla jag kan. Förhoppningsvis kan jag jobba i morgon.

Ringde förresten och frågade försäkringskassan om de tagit något beslut om min graviditetspenning ännu. Det hade de så klart inte, men tjejen på kundcenter var jättetrevlig och sade att hon skulle ordna så min handläggare ringer upp mig. Jag muttrade att det gör väl ingen skillnad, men hon antydde att eftersom det är så kort tid kvar till det datum jag ansökt från och med (på lördag) brukar de försöka snabba på ärendet en smula. Jag hoppas hon talade sanning, fast min cyniska sida tänker att det beror på att de just nu kör kundundersökningar kring bemötandet vid kundcenter...

Inga kommentarer: