fredag 3 februari 2012

Rapport

Barnmorskebesök idag och allt är bra. Blodsocker bra, Hb uppe på 134 så nu slipper jag ta fler järntabletter, blodtryck bra, kissprov bra. SF-måttet följer sin kurva. Har fått alla nödvändiga papper som ska med till förlossningen och ska fylla i förlossningsplanen.

Bebisen ligger med huvudet nedåt, fortfarande rörlig men barnmorskan tror inte att hon vänder sig mer nu. Skönt.

Vikten faktiskt 100 g mindre än för två veckor sedan trots dubbla födelsedagar (dvs massiva tårtintag mitt i veckan). Tror fortfarande att jag genom att följa dietistens kostplan skulle gå ner i vikt om jag inte fuskade då och då.

Dottern fick följa med till barnmorskan och hon fick både känna på bebisfot och sköta on/off-knappen på dopplern så hon var nöjd. Hon har dessutom gått på raid i leksaksaffären för sina födelsedagspengar, så hon tyckte redan vid tvåtiden att "det här har varit en underbar dag!".

Ingenting hörs från försäkringskassan angående graviditetspenning. Jag ringer dit med jämna mellanrum och frågar efter hur det går med mitt ärende eftersom jag upptäckt att de är sällsynt långsamma att skicka ut sina besked. Beslutet om min nya SGI var fattat 24/1 men jag fick inte brev om det förrän 1/2. En dag var postgång och två dagar helg, men det återstår ändå fyra dagar brevhantering på kassan. Antar att det tar en dag att skriva ut pappret, en dag att lägga det i kuvertet, en dag att försluta det och en att lägga det i postlådan. Det går inte heller att se om beslut fattats på fk:s "mina sidor", vilket är märkligt i detta moderna tidevarv. Alltså ringer jag kassan i tid och otid. Vill ju veta, planera, meddela min chef i tid.

Inga kommentarer: