torsdag 15 mars 2012

Fyra veckor kvar

Besökte barnmorskan idag. Allt ser ut som det ska, bebisen har sjunkit ner och därmed avancerat från "rörlig" till "ruckbar". Med tanke på att dottern var ruckbar på sista barnmorskebesöket tre dagar innan sin födelse hyser jag inga större förhoppningar om att detta barn ska fixera sig innan det är dags att komma ut. Skönt i alla fall att huvudet ligger nedåt. Barnmorskan bedömer dessutom att det "inte är någon jättebebis" utifrån vad hon känner, vilket jag är tacksam för.

Nästa besök är bokat sex dagar innan bf-datum. Jag hoppas att jag inte hinner gå på det. Är innerligt less på att vara gravid nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller tummarna. Själv är jag väldigt udda och har gått längre och längre med varje barn. Att gå över tiden var en upplevelse jag kunnat leva utan...
Men snart har du din bebis i famnen oavsett!