söndag 8 april 2012

TV4 förstör min helgmorgon

Idag hade vi på TV4 morgon i bakgrunden under förmiddagen. Det visade sig vara ett dumt drag. Programmet och dess inslag var så irriterande i sin dumhet att både jag och maken hann bli riktigt förbannade även om vi inte ens tittade på det med mer än ett öga.

Först ut var inslaget 'Min stad' där det idag var dags för Isabella Löwengrip att åka till Nice med en tjejkompis. De fnittrade, shoppade, åkte helikopter till Monaco för att stappla omkring på inlines (Isabella låg väl i vaggan när inlines var populärt och har därför aldrig lärt sig åka) och åt bakelser på ett anrikt hotell. Och fnittrade lite till.

En stund senare träffade reportern Cissi Wallin en synnerligen irriterande ung tjej från handelshögskolan som kallade Steve Wozniac för "the Woz" och pratade om "innovators" i stället för uppfinnare. Jag har blivit så gammal och sur att jag tycker det är bra jävla onödigt att använda engelska ord såvida de inte är mycket bättre än sina svenska motsvarigheter eller saknar dito.

Plågsamt var ordet. Tycker SVT kan starta morgonteve på helgen, det skulle förbättra kaffestunden på lördagar och söndagar avsevärt.

Inga kommentarer: