onsdag 21 april 2010

I skymundan

Fem minuter innan jag fick telefonsamtalet om att min farmor var död läste jag ett mail där det stod att jag fått MVG i "Människan socialt och kulturellt". 

Jag skrev provet i fredags, skrev i vanlig ordning vansinnigt mycket (nitton och en halv sida) och vansinnigt länge (2 h 58 min, man fick inte skriva i mer än tre timmar). Det var ett sånt där jobbigt prov med särskilda frågor för G, VG och MVG. När jag väl kom till MVG-frågorna var det bara en halv timme kvar, så jag hade rätt mycket panik. Men det gick alltså vägen, och jag slapp bryta trenden betygsmässigt. 

Det var alltså tvära kast från jätteglad över betyget till jätteledsen över dödsbudet. Fortfarande känns betyget rätt ovidkommande att berätta om i det stora hela, men jag är ändå lite nöjd trots allt och ville skryta en smula.

Inga kommentarer: