torsdag 29 juli 2010

Snart, jag lovar...

Snart ska jag ta tag i det här med bloggandet. De utlovade inläggen om Danmarksresan ska komma upp och bilderna från kosläppet i juni ska ni också få se, för nu har vi äntligen fått in dem på en dator (om än inte på rätt dator, men det får vara så). Dessutom ska jag fortsätta lyssna på och recensera sommarpratarna, men just nu är det pausläge på det eftersom jag har fastnat i the Sopranos och kvällarna går åt till att plöja ett par avsnitt åt gången. Herrejävlar, vad bra det är!

Det är så roligt att ha missat något formidabelt bra i serieform och få gotta sig i det i efterhand, utan att behöva vänta på nästa avsnitt. Det gäller förstås annat än TV-serier också. Jag började till exempel läsa Harry Potter precis när sista boken släppts och kunde utan uppehåll läsa alla böckerna i tur och ordning utan uppehåll.

Det är så roligt att jag kan ta att jag är populärkulturmässigt efterbliven ett tag. Att vara sist med allt ska bli min grej, det är värt det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, ja det är klart. Fast ibland slår det fel. Jag har till exempel inväntat fortsättningen på Guldkompassen innan jag ser ettan...och så kommer det ingen! Vad gör man då då? Ser ettan och nöjer sig med det, eller kommer man hela livet att gå och sakna fortsättningen. Så känns det med Liftarens Guide till Galaxen, nämligen. Suck.