måndag 21 februari 2011

Arg

Första inlägget på hundra år och så skriver jag för att jag har en dålig dag. Nåja. Ibland blir det bara så.

Idag har i alla fall inte varit någon bra dag. Jag har varit så arg och irriterad och rent av återhållet tvärilsk att jag börjar bli utmattad på kuppen. Jag har till och med skrivit arga mail/arga brev/hållit rosenrasande brandtal inne i mitt huvud och då är det illa ställt. 

Jag har svurit långa ramsor mentalt över stelbenta paragrafryttare, folk som låter principer gå före förnuft och gamla oförrätter som jag har svårt att förlåta (herregud, insåg just att jag är fruktansvärt långsint - det trodde jag inte om mig själv, där ser man) samt ultras bussystem. 

Har mitt i detta virrvarr av förbannelser och elaka tankar även försökt agera rättvist och förnuftigt gentemot mitt barn, vilket verkligen inte är det lättaste när båda är lika sockerlåga och trötta.

Nej, om idag vore en fisk skulle jag kasta tillbaka den. Långt.

Inga kommentarer: