söndag 6 februari 2011

Skräckvisionen

Dottern är på det där humöret då allt - precis allt - går henne emot och ingenting är bra.

Hon hittade ett hårstrå och efter att ha studerat det noga, konstaterat att det var lockigt och för långt för att komma från makens skägg drog hon slutsatsen att det härrörde från hennes eget huvud. Varpå hon försökte sätta tillbaka det dit. Jag förklarade att det inte var möjligt. Jag berättade att alla tappar hårstrån hela tiden, varje dag.

Dottern föll omedelbart ihop i en gråtande och skrikande hög i soffan. Vi frågade hur det var fatt. Ursinnig pekade hon på sin far och hans snaggade huvud med begynnande vikar, och skrek:

"NEEEJ! JAG VILL INTE HA SÅ DÄR LITE HÅR!!!

1 kommentar:

Erika Norrman sa...

Hahahahahahahahahaha! Jag tror jag garvar ihjäl mig! Hon är ju hur kul som helst! Och hon vet inte om det!