lördag 10 januari 2009

Hoppas landstinget tänkt till

Västerbottens landsting ska för att spara pengar och få råd med prioriterade områden omfördela sina resurser. Bland annat ska man "begränsa tiden på BB till högst ett dygn för normalförlösta omföderskor".
Jag kommer inom ett par års tid förhoppningsvis vara en "normalförlöst omföderska" och jag har inte alls lust att åka hem inom ett dygn. Men jag förstår att det måste till en sån här åtgärd för att platserna på nya BB på NUS ska räcka. Där ska alla nämligen få eget rum.

Det hade varit skönt att få några dagar där i lugn och ro med lillknodden, få igång amningen innan det är dags att komma hem till vardagen, men det är väl bara att acceptera att det inte blir så. Det är så klart ingen katastrof att åka hem om mor och barn mår bra.

Jag hoppas bara att landstinget tänker till och samtidigt inför obligatorisk POX-screening samtidigt som de börjar skicka hem nyfödda så tidigt. Det skulle vara ett oerhört högt pris att betala för besparingen om barn med hjärtfel inte upptäcktes.

Jag hoppas också att den här regeln är tänjbar för dem som är normalförlösta men vars barn behöver lite extra tillsyn. Skulle vi hamna i samma situation nästa gång med ett barn som inte kan äta, kräks bajsigt fostervatten och har feber och dålig sänka med misstänkt lunginflammation vid ett dygns ålder vägrar jag åka hem.

1 kommentar:

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.