fredag 17 april 2009

En blivande skådespelerska?

Dottern älskar film, det har trogna bloggläsare säkert förstått. På den punkten släktar hon på mig. Nu har hon tagit sin kärlek till nya höjder, hon har börjat spela upp scener ur sina favoritfilmer.

Här om dagen ställde hon sig framför mig med ett kvitto som hon höll upp framför sig och låtsades läsa och proklamerade med myndig röst:

"Pinsessan Siona... Freck... mamma å pappa".

Först förstod jag ingenting. Hon gjorde envist om det ett antal gånger tills poletten trillade ner och jag insåg att hon härmade scenen i Shrek 2 där kungens utsände läser upp inbjudan från kungen och drottningen av Långt långt borta till Shrek och Fiona. Jag är ganska stolt.

2 kommentarer:

jyttelisa sa...

Jag tycker det är rörande. Skulle gärna se den sekvensen på video.
Hun är ju underbar våran lilla pinsessa Emma.Ge henne en stor björnkram från mormor och bedstefar.

Kram Jytte

Anne sa...

Och jag skulle gärna fånga det på film, men det är inte det lättaste. Hon gör inte såna här konster på beställning.