fredag 17 april 2009

En film för mig

Jag har hittat en film jag jättejättegärna vill se. Det spelar ingen roll att den fått mediokra recensioner, det har många filmer som jag älskat fått. Filmen heter "The boat that rocked" och handlar om en piratradiostation som sände rock'n'roll från ett fartyg i Nordsjön på sextiotalet. Det finns flera skäl till att jag vill se den.

1. Den är skriven och regisserad av Richard Curtis. Jag älskar hans Love actually. Jag gillar Bridget Jones. Fyra bröllop och en begravning är en klassiker inom feelgood-genren. Ingen gör feelgood som Richard Curtis.

2. Philip Seymour Hoffman.

3. Bill Nighy.

4. Musiken. De har satt ihop ett sjuhelvettes soundtrack. Lyssna på det på Spotify.


2 kommentarer:

bedstefarlars sa...

Hej, har just idag läst om filmen och bestämt att den måste jag se, tillhörr målgruppen, älskar 60-tals musik och engelsk humor.
Radio Caroline sände förövrigt från ett gammalt dansk inrikesskepp m/s Fredericia.

Anonym sa...

Om jag bodde i Umeå skulle jag gå med dig direkt!