tisdag 7 april 2009

Resa bokad

Så ja. Nu har jag efter många om och men bokat biljetter tur och retur Umeå-Kiruna för mig och dottern över påsk. Tyvärr blev det inklusive platsreservationer och återbetalningsskydd (man vet aldrig med alla sjukor som går) en ganska dyr historia. Över trettonhundra fram och tillbaka, varav dotterns resa kostar futtiga tjugo spänn.
Jag tar tillbaka allt positivt jag någonsin sagt om SJ, jag hatar dem innerligt. Ena snikna jävlar.

Det ska hur som helst bli kul att se Kiruna igen, det är över två och ett halvt år sedan jag var där sist. Egentligen var det tänkt att vi på plats skulle mött upp maken och hans band som skulle spela på Arran-tanssit (ja, ja, före detta Arran, men Babylon låter ju bara för fånigt), men spelningen blev inställd, så det blir bara jag och dotra. Det blir nog bra det med.

Jag ska ta med mig kameran, maken har beordrat mig att fota jättemycket, även på stan och omgivningarna. Misstänker att han ändå saknar sitt Giron ibland. Lika bra att föreviga förresten, snart börjar de ju flytta skiten.

Det enda som kan bli aningen jobbigt är dotterns åksjuka. Får ladda upp med många spypåsar och ombyten. Har undersökt saken och åksjukemedicin får inte ges receptfritt till barn under fem år. Tror det blir lite tajt att hitta en läkare som kan skriva ut något innan fredag morgon, så vi får lita till apotekets råd om att äta kolhydratrikt i förebyggande syfte och försöka vara så utvilade vi kan med tanke på att vi ska upp klockan sex på morgonen...


Fotograf: Käre maken
Watch out, here we come. (Klickbara bilder)

Inga kommentarer: