lördag 19 maj 2012

Kompensation

Maken har köpt en ny telefon till mig. Han säger att det är för att jag förtjänar den eftersom jag drar ett tungt lass hemma just nu, när han jobbar jättemycket och lilla J skriker på kvällarna och jag ensam bär och tröstar och maratonammar. Jag misstänker att det är grottmänniskan i honom som kommer fram; han ska ut och jaga, om än pengar och inte mammutar men principen är den samma. Här ska försörjas.

Jag tror vi båda egentligen hellre hade sett att han var hemma mer och delade min börda, men nu är det som det är. Räkningar ska betalas, mat ska ställas på bordet. Jag är så klart jag, så jag tyckte det var en onödigt dyr present. Men samtidigt är jag glad att han ser, uppskattar och värderar det jag gör.

Nu sitter jag i alla fall och pillar med den nya luren. Mirakulöst nog fungerade allt vid säkerhetskopieringen i iTunes, så det var bara att fortsätta där jag slutade i sms-konversationer och wordfeudpartier. Ny, fin bakgrundsbild har jag snott av min kära mor i alla fall, så förstasidan blev så här fin:



Tack Ronnie! Den är jättefin och jag är väldigt glad för den.

1 kommentar:

jytte Lisa sa...

Vist är det en fin bild?? Är själv förvånad att jag lyckats så bra. Men motivet är ju tacksamt.Grattis till nyförvärvet.