onsdag 17 september 2008

Första träningspasset

I dag besökte jag gymmet för mitt första träningspass. Vikterna måste så klart justeras, jag provade mig fram idag men kan glädjande nog lägga på ytterligare tyngd på de flesta nästa gång.
Däremot insåg jag hur sorgligt otränade mina magmuskler är. Jag ska göra situps på en stor pilatesboll, och bortsett från att jag är rädd för att rulla av bollen så är det alldeles vansinnigt tungt. Jag orkade fjorton i första omgången och var rätt nöjd, men sedan blev det bara fyra och sen... ja, sen blev det inga fler. Men det tar sig nog.

Efter passet var jag rejält slut i kroppen men absolut inte i knoppen. Jag har inte känt mig så vaken och pigg på länge, länge. Det var som om jag svävade omkring på moln flera timmar efteråt, full av energi och jag bara älskade mig själv för att jag har lyckats ta tag i mig själv och komma igång. Heja mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, den där pilatesbollen...! Träffade på en tjej förra träningspasset som också kämpade med precis samma övning (som jag också gör) och hon var gråtfärdig. "Nääär ska den här övningen bli rolig och lätt!!?" ropade hon. Tyvärr tror jag inte att den kommer att bli lättare...

jyttelisa sa...

Heja på dig min älskade flicka. Jag har också provat på pilatesbollen och jag vet vad du snackar om. Den ÂR jätteeffektiv.
Lycka till med träningen.
Vad angår Emmas höjd ska du inte bli alldeles förtvivlat. jag skulle ha blivit 1.80 lång eftersom jag mätte 90 cm när jag fyllde 2, men pytsan--se vad det blev av mig.