fredag 12 september 2008

Palin skrämmer mig

Man måste verkligen säga att republikanerna har tänkt till i sitt val av vicepresident. Sarah Palin anser att Gud har en plan för världen och säger indirekt att USA:s krig i Irak ingår i den planen. Hon utesluter inte ett krig mot Ryssland. Hon är ultrakonservativ i moralfrågor, mot abort osv.
Snälla McCain, håll dig fast vid livet om du vinner, för jag törs inte tänka på vad Palin skulle ställa till med om hon fick styra och ställa i vita huset.

Det smarta, sett ur republikanernas (och nu snackar jag den konservativa, bokstavstroende, krigshungrande delen, jag vet att det finns lite vettigare republikaner också) synvinkel, är att de får igenom sina åsikter i kvinnlig förpackning. Inte kan väl en kvinna starta ett tredje världskrig?

Nej, jag tror inte man ska låta sig luras av att Palin tillhör det täcka könet. Som person är hon precis lika otäck (pun intended) som sina hökkompisar i den konservativa högern.

Läs mer om Sarah Palin här:
Palin säger sig redo bli president

Inga kommentarer: