tisdag 7 oktober 2008

Dagens träning

Efter att inte ha tränat på en hel vecka på grund av långdragen förkylning så var det i eftermiddags dags igen. Egentligen hade jag tänkt mig ett styrkepass, men maken frågade snällt om jag kunde köra det lite kortare konditionspasset i stället så han skulle hinna jobba lite och sedan åka till god vän och spela nya NHL på vännens X-box 360.
Jag vet att en rejäl dos NHL gör underverk för makens välmående och det unnar jag honom, så jag gav med mig.

Nåväl, konditionspasset blev verkligen intensivt. Jag har läst att det är viktigt att variera sin konditionsträning så mycket som möjligt så inte kroppen vänjer sig. Jag har redan med fyra olika moment i mitt konditionspass, men jag tänkte att det kanske skulle vara bra att kasta om ordningen på dem.
Jag brukar alltid börja med löpbandet, fortsätta med crosstrainern, därefter cykla för att avsluta med rodd. Nu började jag med rodd, sen löpband, sen cykel och sist crosstrainer.

Herregud, vad jobbigt det blev! Jag tror verkligen det ligger något i det där med variation, för det kändes inte lika lätt och "vant". Min halvliter vatten var slut redan efter tre moment, den brukar räcka och bli över för hela passet.
Tror jag ska köra vidare på det och förändra ordningen varje gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kört löpband-cross-rodd-cykel förut, bytte nu senast till cross-rodd-cykel-löpband. Crossen gick mycket lättare och konstigt nog tyckte jag att löpbandet också gjorde det, kanske för att jag kommit igång och inte bara stapplade framåt på löpbandet... Däremot blev cykeln och rodden tusen gånger värre, jag höll på att smälla av... Tror att rodden kan ställa till det, det känns så lätt och enkelt men man blir alldeles slut av det ändå.

Skrev btw ett mkt ilsket inlägg efter en diskussion om femminutersmetoden...

jyttelisa sa...

Tycker att du är jätteduktig Anne.
Jag måste vänta till ikväll med att gå på träning,då jag änddå måste tillbaka till jobbet till 16.00. Vi har föräldrasamtal.Och jag kom först från jobbet efter 14.30.Vi hörs.

Kram Jytte.