fredag 24 oktober 2008

Oj, vilken sen kulturfyra!

Jag hade så klart missat att kulturfyran kom redan i onsdags, så nu är jag plötsligt inte bara en, utan två dagar sen medd mina svar. Och ja, för mig går det alldeles utmärkt att släppa kulturfrågorna på onsdagar i framtiden.

1. Vampyrfilmen (Låt den rätte komma in) har premiär på fredag. Vad tycker du om vampyrer?

På film och TV, helt okej. Jag är sedan länge ett fan av kultserien Buffy the vampire slayer med vampyren Spike som favoritkaraktär.
Där emot har jag inte mycket till övers för extremgothare som slipar om sina tänder och dricker blod för att de tycker det är häftigt.

2. Vilken skräckfigur tycker du är hemskast eller mest skrämmande?

Clownen i DET var riktigt läskig. Jag har faktiskt inte velat se filmen, för jag tror inte han kan återskapas i all sin fasansfullhet.
Jag är så otroligt feg att jag nästan aldrig ser skräckfilm, så jag kan inte uttala mig om vare sig Freddie eller Jason.
Av dem jag har sett är nog dem där "det onda" aldrig visas de mest skrämmande. Jag ryser till exempel fortfarande när jag tänker på The Blairwitch. Hon/han/det är nog den mest skrämmande.

3. Vilken är din värsta skräckupplevelse?

När jag såg nämnda Blairwitch Project på bio skrek jag högt, så rädd var jag. Jag var även rejält rädd när jag såg den svenska thrillern Besökarna. Jag såg nog mest baksidan av soffkudden under den filmen, måste jag erkänna.

4. Vilken är den bästa skräckfilmen eller thrillern eller rysaren?

Sjätte sinnet är ju en modern klassiker. The Others var originell och bra.

Om jag mot all förmodan ( har tur i kärlek, inte i spel) skulle vinna utlottningen vill jag nog helst ha boken, om jag får lov att välja.

1 kommentar:

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.