torsdag 16 oktober 2008

Kulturfyra om massa olika saker

Torsdag. Åter dags för kulturfyra.

1. Har du varit med om något som överträffade dina förväntningar?

Ja, många gånger. Att få barn. Att besöka Rom. Senaste Bond-filmen. Harry Potter-böckerna.

2. I somras såg jag Van Morrison på jazzfestivalen. Han är en annan av mina favoriter. Fast tyvärr tyckte jag att han var en besvikelse. För mig är han bättre på skiva. Har du någon sådan upplevelse, när något gjorde dig besviken?

Jag kan faktiskt inte komma på något, även om det måste ha hänt. Jag är en ganska förnöjsam person.

3. Tja, nu har jag sett flera av mina favoriter i år. Men en jag inte sett än är Neil Young. Vilken artist har du inte sett, som du vill se?

Jag skulle vilja se Rolling Stones, Iron Maiden, Paul McCartney, Coldplay, Bruce Springsteen, REM. Listan kan göras lång.

4. Kring Idol pågår en intensiv debatt för en av programledarna i TV4:s delprojekt T V400 har en programledare kallat en tävlande för “bögig” och menat att det är negativt.
Många undrar hur hon kan se sig själv i spegeln, med sådana åsikter. Vad tycker du? Är det en bra attityd i tv att kalla saker som är dåliga för bögiga?
Nej, det tycker jag inte. Precis som man inte heller ska använda "CP" eller "mongo" som skällsord. Visst, sånt slinker ur oss alla ibland, men jobbar man som journalist ska man vara tränad i att formulera sig. Antingen är programledaren en dålig journalist eller också har hon ytterst dåligt omdöme.

1 kommentar:

Dennis Alexis Hellström sa...

*kikar förbi* :) Skriv gärna på min namninsamling för att ta avstånd från den mobbning Katrin Zytomierska tillåts utöva i "Idol":
http://www.namninsamling.se/index.php?nid=2509

Tipsa gärna dina läsare! :)