fredag 31 oktober 2008

Veckans topp fem: Kändisar du inte vill träffa

Veckans topp fem har återuppstått från sin dvala och återkommer nu med full styrka. Jag har hittat tillbaka till inspirationen, hoppas den består.

Denna vecka handlar femman om de där kändisarna du verkligen inte skulle vilja träffa, dem du stör dig kopiöst mycket på. De som gör att du nästan kräks när de dyker upp i TV/radio/tidningar.
Vill du vara med, lämna som vanligt en kommentar med en länk till ditt inlägg, så vi andra kan läsa.

Här är mina.

5. Paris Hilton. Hon är inte snygg, hon verkar vara den drygaste och mest självupptagna lilla bortskämda ungen världen någonsin skådat. Kan hon inte bara försvinna ut i periferin någonstans?

4. Patrik Ekwall. Behöver jag ens motivera varför jag stör mig på den supertråkige, talanglöse mannen?

3.
Carola. För alla hennes superkorkade, enfaldiga åsikters skull.

2. Bert Karlsson. Se Carolas motivering. Plus att han verkar vara ett riktigt första klassens gubbslem.

1. Pernilla Wahlgren. Varje gång den där reklamen för hårfärg kör på TV:n får jag krypningar i hela kroppen. Hon är så obehaglig! För helylle och leende och lismande. Bläää.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra! Jag älskar Veckans Topp Fem!!

Här är mina svar:
http://tureson.blogg.se/2008/november/kandisar-jag-inte-vill-traffa.html

Anonym sa...

Hej Anne! Hittade hit via Josefines blogg. Vidgar mina vyer lite...

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter; Bert Karlsson platsar med rätta på din lista! Jag träffade på honom 1989 utanför Skara Sommarland. Mammma försöker med 3 ungar och alldeles för många resväskor ta sig till busshållplatsen för att hinna med bussen som skulle ta oss till tåget tillbaka mot Norrland. I 30 graders värme var detta något av en pärs. Bert Karlsson står i skuggan och iakttar cirkusen, men gör inget för att hjälpa till som kanske hade varit på sin plats. Istället dristar han sig till att kommentera eländet; "Du borde nog ställa dig i skuggan en stund," riktat till mamma. Jag gjorde inte saken bättre genom att påtala att hon var röd som en tomat. Mamma var inte imponerad...

Anne sa...

Ewa:
Nej, det förstår jag verkligen att hon inte var. Fy, så oförskämt.

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.