torsdag 16 oktober 2008

Blogganalys

Med ojämna mellanrum surfar jag in på mitt Google Analytics-konto och söker information om er, mina kära läsare (eftersom jag har Google Analytics törs jag säga läsare i plural, för jag vet att jag har mer än en). Jag tar reda på varifrån ni kommer, hur ni hittade hit, hur länge ni stannade och vilka inlägg ni helst läste.
Detta är alltid intressant information.

Tjugotvå stycken kommit till min blogg efter att ha sökt på min makes namn. Dessa läsare har i genomsnitt stannat på min blogg i en minut och trettiosju sekunder.
Nio stycken har hamnat på min blogg för att de googlat på mitt namn. De har bara stannat i genomsnitt i tjugosex sekunder.
Det tycker jag är skumt. Särskilt sedan jag upptäckte att det är samma stackars människa som tjugotvå gånger sökt efter maken men hamnat hos mig.

De som läst flest inlägg på bloggen har sökt på "skvallerblaska". Varför söker man på det ordet egentligen?

Folk googlar i sanning efter konstiga saker. En har sökt på "jag går på affären". En annan på "de smakade inte så äckligt". Jag tror inte jag vill veta vilka "de" är.
En tredje har sökt på "dumma människor", vad nu han/hon ska med dem till? Det finns ju i och för sig gott om den varan på internet så sökningen var säkert framgångsrik.

Det finns även en sökning innehållande orden "chock norris"
Någon har sökt efter "fulaste soffan" och han/hon hittade nog helt rätt.

En stackare har sökt efter "hemkörning av mat pajala". Han letar nog än, skulle jag tro, om han inte tar till tacka med hemkört av annan art.

En sökning gäller "randiga anne". Det är inte jag ska jag be att få upplysa om.

3 kommentarer:

Ylva sa...

:)Vad kul att kunna se vad folk sökt på.
Jag kom i allafall in via bloggportalen/umeå.
Nu ska jag fixa de där googleanalytics..:)
Hälsningar
Ylva

Azogh sa...

Jag letade efter Frasses Öppettider... tji fick jag.

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.