torsdag 13 november 2008

Kulturfyra om julklappar och kläder

Den här veckan är jag i tid, men då är kulturfyran försenad. Ödets ironi...
Nåväl, till saken.

1. Så klart vi önskar oss hårda julklappar, eller hur? Vilken bok önskar du dig i julklapp?

Den ultimata julklappsboken skulle vara Anton Corbijns fotobok U2 and I, men den får jag aldrig, för den är jättedyr. Ett något billigare alternativ skulle vara Stora boken om barn av Lena Lidbeck och Kristina Hofsten.

2. Idag kom provtrycket på den första t-shirt jag tagit fram för Kulturbloggen. Jag är sådan där som gillar att ha olika t-shirts med olika tryck. Jag har thirt med Depeche Mode, Van Morrison, Patti Smith och Leonard Cohen. Vem vill du ha på bild på en tshirt?

Jag skulle kunna tänka mig en med Bono på.

3. När jag beställde t-shirt med Kulturbloggen på kunde jag beställa en keps också. Men jag avstod. Keps är för mig rätt omodernt. Vad tycker du? Vilken plagg tar du bara inte på dig?

Overall. Skinnjacka med fransar. Stringbikini. Ska jag fortsätta?

4. Om du önskar dig ett mjukt paket, blir det då en tshirt? Eller vad blir det?

Ett par nya jeans.

Inga kommentarer: