tisdag 11 november 2008

Mer jul, ge mig mer jul...

Ewa har gett mig en julig utmaning. Klart jag ställer upp på den, jag som älskar julen. So, here goes...

1. Blossa eller någon annan glögg?
Blossa ska det vara. Men jag gillar den faktiskt bäst alkoholfri, knäpp som jag är.

2. Hackade eller hela nötter?
Ingetdera. Ett par hela mandlar i glöggen.

3. Adventsljusstake eller stjärna i fönstret?
Både och. Men inte i samma fönster.

4. Grön eller vit mossa?
Inget av dem. Är rädd för att det ska börja brinna, så jag kör med neutral, smidad adventsljusstake.

5. Riktig gran eller plast?
Föredrar riktig, men har plast på grund av barren. Karln och jag hade riktig en gång i vår första gemensamma lägenhet. Vi hittade fortfarande barr när vi flyttstädade. Plus att det är ett helvete att göra sig av med den.

6. Lussekatter med eller utan saffran?
Det var den dummaste frågan jag fått, någonsin. Finns det verkligen lussekatter utan saffran. Kallas det inte bullar då?

7. Lussekatter med eller utan russin?
Med, fast jag pillar bort dem. Men de ska vara där.

8. Julen vill jag läsa om i...
... mina gamla bilderböcker om julen, Tomtarnas julstök och Tomtarnas glada jul.

9. Julgröten äter jag helst med...
... smörklick, kanel, socker och mjölk. Med en prickig-korv-macka till. Och julmust.

10. Köttbullar eller prinskorv?
Köttbullar. Med rödbetssallad.

11. Vitt eller rött när jag dekorerar?
Jag är väldigt konservativ i min julpyntning, så det är mest rött och grönt som gäller. Jag skulle aldrig ha enbart vita kulor i granen till exempel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha! Jag gillar också den alkoholfria bäst faktiskt. Kanske har att göra med att man vuxit upp med den...?
Smakade nån variant med brandy en gång och den smakade helt förfärligt. Bäst att hålla sig till det som smakar gott och ta ett glas vin till maten om man nu bestämt måste dricka alkohol.

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.