lördag 1 november 2008

Jääättesen kulturfyra

Sent omsider kommer jag för mig att svara på veckans kulturfyra.

1. Tävlingar på Kulturbloggen: är det en bra eller dålig idé?

Det är väl alltid trevligt att vinna något. Men blir det inte mycket extrajobb för dig som måste lotta ut en vinnare och förmedla vinsten till personen i fråga? Sen får det inte halka in i samma fält som modebloggarna som lottar ut svindyra grejer för att få många besökare och länkningar.

2. En tävling är Idol. Vad tycker du om Idol?

Det funkar okej som ren underhållning. Det är ingenting jag engagerar mig i, jag ringer inte och röstar. Det är inte heller hela världen om jag skulle missa ett avsnitt. Men jag tycker det är rätt kul att titta på.
Tyvärr är det för mycket likriktning musikaliskt, det känns som att man inte har så mycket där att göra om man inte sjunger pop eller R'n'B.

3. Vad kan man inte tävla om?

Mycket. Spontant säger jag kärlek, även om ett flertal kanaler kör dejtingsåpor. Egentligen blir det konstigt att tävla i kultur också, det är ju subjektivt. Det en gillar hatar en annan. Kan man då säga vad som är bäst?

4. Gillar du att tävla och i vad i så fall?

Nej. Jag gillar inte att förlora, och jag vinner sällan. Därför tävlar jag inte om jag slipper.

Inga kommentarer: