tisdag 9 december 2008

Listor om åtta

Idag tittade jag in på Ewas blogg, och möttes av en bloggutmaning i form av listor. Jag älskar listor. Eftersom Ewa utmanade alla som läste inlägget att göra egna listor valde jag att känna mig väldigt träffad, så här är mina varianter.

8 favoritprogram

1. Desperate housewives
2. Lost
3. Vänner (gammal kärlek rostar aldrig)
4. CSI (men bara till Grissom slutar)
5. Sex and the city
6. Grey's anatomy
7. House
8. Late night with Conan O'Brien (och snart med Jimmy Fallon, yuippeeee!)

8 saker jag gjorde igår

1. Hade en ledig dag.
2. Byggde en snögubbe med min dotter.
3. Badade sagda dotter.
4. Bloggade om dessa båda händelser.
5. Pratade i telefon med väninna och föräldrar.
6. Lagade och åt hemgjorda köttbullar i tomatsås. Supergott.
7. Läste "Året runt med Rasmus Nalle" för dottern för 976.543:e gången.
8. Diskuterade världens framtid med maken och makens gode vän.

8 saker jag ser fram emot

1. Julen i allmänhet.
2. Att mina föräldrar kommer och hälsar på.
3. Vinkväll med Josefine på fredag.
4. Lägga mig i sängen och läsa Harry Potter i kväll innan jag somnar.
5. Att gnugga näsor med dottern nästa gång. Det är så mysigt!
6. Nästa gång jag får sovmorgon. Osäkert när det blir av, dock.
7. Att dottern blir så stor att hon slutar ta saker hon inte får leka med.
8. Åka till Kiruna i mars och få en dos riktig vårvinter.

8 favoritrestauranger

1. Den fula ankungen (Den grimme ælling) i Köpenhamn. Ät deras lunchbuffé, den är himmelsk.
2. En kinarestaurang på övervåningen nära Queensway tunnelbanestation i London, som jag och min far råkade hamna på för tolv år sedan. Jag minns inte vad den hette, men de hade gudagod mat.
3. "Lufsens" restaurang i Rom. Den ligger i närheten av piazza Navona i en liten gränd, och ägaren ser precis ut som han i Lady&Lufsen. Rödvitrutiga dukar, uteservering, väldigt smarrig saltimboca.
4. Gandhi i Umeå. Favoriten på hemmaplan. Äter nästan alltid kyckling Thali eller Korma.
5. Lobbyn i Umeå. Åt lunch där i dag, för första gången. Teryakikycklinglasagne låter konstigt, men det var så gott att jag nästan dog. Tillbehör bestående av rostat, mörkt bröd, sallad, bulgur med grönsaker, färsk vattenmelon, färsk ananas och turkisk youghurt var pricken över i-et. Dessutom kändes hela restaurangen väldigt fräsch.
6. Loussapizzan i Kiruna. Suovaspizzan går inte av för hackor. Man äter dock inte på Loussapizzan, man tar med.
7. En italiensk restaurang nära Tivoli i Köpenhamn. God mat, fina lokaler, otroligt trevlig, italiensk personal som tyckte det var jätteroligt att vi hade med oss vår halvår-gamla dotter och gullade med henne i stället för att se oss som ett problem. Maken talar fortfarande lyriskt om sin huvudrätt.
8. Pizzeria Maddalena i Rom. Ligger på piazzan framför Pantheon. En scen i någon av Ocean's-filmerna utspelar sig på deras uteservering. Deras pizza är nog den godaste jag någonsin ätit.

8 saker på min önskelista

1. Ett armbandsur
2. Vänner-box (saknar säsong 4-10)
3. Nya jeans
4. Barnvakt
5. En hammock
6. Ny säng
7. Böckerna Hurin's barn samt Sagan om konungens återkomst (nyöversättningen)
8. Anton Corbijns coffeetablebook U2&I

1 kommentar:

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.