fredag 26 december 2008

Long time, no see

Nu är jag tillbaka från julens radioskugga. Jag har förstås haft alla möjligheter i världen att vistas på internätet, men har faktiskt valt bort det till fördel för att umgås med min familj, som i all kompletthet har funnits under vårt tak de senaste dagarna.
Och det har varit så skönt.

När jag precis hade flyttat hemifrån och åren som följde på det tyckte jag det var mycket skönt att ha mina föräldrar på avstånd. Jag fick i lugn och ro grundlägga mitt eget liv och formge min egen tillvaro, egna vanor, traditioner och värderingar. Men nu när jag känner att jag har ett liv som är mitt skulle jag gärna ha dem en aning närmare.

Mina föräldrar bor i Danmark, sedan vi fick dottern som agerar morföräldermagnet syns vi som regel fyra gånger per år. Och det känns som om det är alldeles för lite.
Jag vill inte bo granne med dem, men de skulle gärna få finnas på bekvämt avstånd. Kanske på ett annat område här i stan? De pratar om att flytta upp när de går i pension, men det är långt dit. Åtminstone sex år, kanske till och med nio.

Jag förstår skälen till varför det blivit så här, jag är född ur en nomadisk släkt där folk som regel aldrig dött på samma plats som de föddes, men när vi är tillsammans som vi varit under dessa dagar märker jag hur hel det får mig att känna mig.
Att ha dem man älskar mest hos sig samtidigt är en ynnest.

1 kommentar:

nelson sa...

Hej tittare, jag är Nelson, min mamma presenterade mig för Great Baba Ogbogo High Temple, när hon upptäckte att jag inte kunde få min fru gravid, dessa tog så mycket problem i mitt äktenskap och ledde till en skilsmässa. sa hon, han är mycket andlig och kan få min fru att återvända till mig i glädje och vi kan få barn tillsammans. Till att börja med tvivlade jag inte förrän jag kontaktade honom och sedan kastade mäktiga trollformler på mig och fick min fru att återvända. Och nu är vi också nöjda med vackra barn, redan från den dag den stora BaBa Ogbogo arbetade för mig och löst mina problem, jag gjorde ett starkt löfte att så länge jag lever, kommer jag alltid att vittna om godheten i hans stora verk, och till de där ute som står inför förhållanden och äktenskapssvårigheter bör snabbt kontakta honom och bli en lycklig vittnesbörd som jag. Jag släpper hans kontakt här, e-post: greatbabaogbogotemple@gmail.com eller hans WhatsApp-nummer. +447440557868 ...

Han fick min ex fru att återvända till mig i glädje

Han botade mig från en impotent man till en riktig man.