söndag 29 mars 2009

Det är inte sant!

Min kära dotter hade sönder mina glasögon igen i morse. På ett annat ställe än förra gången dessutom. Och superlimmet kunde vi så klart inte hitta, så maken ska köpa nytt på stan och försöka laga tills vidare.

Det är nog bara att se sanningen i vitögat, jag måste köpa nya glasögon. Funderar lite på var. Specsavers har ju det där erbjudandet om två för priset av ett för mellan 795 och 1995 och det låter ju billigt och bra. Men jag måste ha extra tunna glas eftersom jag ser så dåligt, och jag vill dessutom ha härdade glas och vips, så tillkommer 1800 riksdaler.

Ny brillor måste hur som helst inhandlas, och det blir bågar i stål med bra fjädring den här gången. Inga fler plastbågar så länge det bor klåfingriga småbarn under samma tak.

4 kommentarer:

jyttelisa sa...

Hör av dig när du vet vad du köper.
Jytte

Anonym sa...

Visst är det irriterande med det där "tunna-glas-tillägget"!! Det var det som gjorde att jag aldrig slog till fastän det behövdes i våras. Behövs fortfarande kan jag tillägga. Glasen ploppar ut vid minsta lilla smäll...Irriterande att de superdyra progressiva ska vara billigare än våra! Och så kan man ju inte utnyttja erbjudandet med 2-för-1 heller, för då blir det 3000kr i tillägg.
Lycka till i alla fall. Hoppas du hittar några riktigt fina :-)

Anonym sa...

Skrev jag våras? Jag är som barnen: plötsligt har vi 5 grader plus och i min skalle = sommar!
:-D

Caroline sa...

hm, googlade runt lite och trillade in här. det här är förmodligen lite försent, gissar att du redan har fixat nya glasögon, men till nästa gång så kan det vara roligt att veta att optikerkedjan smarteyes säljer kompletta glasögon för 995 spänn. jag köpte nya i veckan, har glas med styrka på runt -7, jag betalade 1090 spänn för kompletta glasögon; båge, glas, antireflex, hårdhetsbehandling SAMT extratunnaglas-behandling (vilket iofs inte gjorde så mycket skillnad på mina ändå, tycker jag) och så inkl försäkringen som jag valde till (95:- för 2 år). bra för mig, med studentekonomi hade jag inte haft råd att köpa nya annars.