onsdag 25 mars 2009

Min intuition spelar mig ett spratt

Här om dagen kände jag en väldigt stark känsla när jag stod i kön på Konsum. Känslan/intuitionen/mitt sjätte sinne sade åt mig att köpa en trisslott. Min (kvinnliga?) intuition har lett mig rätt många gånger förut, och jag har lärt mig att lyssna på den, så självklart köpte jag en lott.

Nu till problemet: lotten gav vinst på tjugofem kronor, alltså kan jag hämta en ny lott för den. Men nu är min intuition moltyst och vägrar ge mig någon hunch om när jag borde hämta denna nya lott. Så nu hänger den på kylskåpet tills intuitionen behagar höra av sig om att det finns nya vinstchanser.

Jag tycker min intuition får ta och skärpa sig. Den behöver inte höra av sig om tjugofem spänn, kom igen när det rör sig om mer än femhundra. Jag väntar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att det var en fantastisk intuition du hade! Tänk att vinståterbetalningen för triss ligger på ca 50%. Du fick 100% tillbaka av satsade pengar, det vill säga dubbelt så mycket som du kunde förvänta dig av att köpa trisslotten!

Anne sa...

Ja, det är klart, ser man det så är det en fantastisk utdelning.

Anonym sa...

Jag brukar också få den där lottköparkänslan, men din intuition verkar bättre än min!! Grattis och nu håller jag tummarna för att det inte stannar vid 500 spänn när du väl köper lott nr 2. Några nollor till har du nog förtjänat! :-)

Borrebjörn sa...

Du behöver inte vara grinig för 25 spänn. Det är början på öh... en miljon... öh... eller inte.