måndag 23 mars 2009

Ett ögonblick i livet

På TV:n visas Hajar som hajar för femtijävlaelfte gången. Det är för dotterns skull, eftersom hon är i slutfasen av sin sjuka. Hon har inte längre feber men är fortfarande sjukynklig så jag bestämde att hon fick se film mitt på blanka eftermiddagen.

Dottern har tröttnat på filmen. Hon är i färd med att sprida ut mixmax-spelkorten över hela vårt hem medelst våldsam kastteknik. Hon är synnerligen effektiv. Inte särskilt sjukynkligt, när jag tänker efter. Tror filmdispensen är slut när hajarna är det.

Maken ligger i lillsoffan, hopkrupen som en makaron under ett stort, fluffigt täcke. Dottern har smittat honom och han har feber och snorar. Han sover, så gott han kan.

Själv har jag ont i halsen och är sugen på kaffe, men kan inte riktigt uppbåda ork till att sätta på en kanna.

Ute snöar det och är soligt samtidigt. Konstigt väder.

1 kommentar:

jyttelisa sa...

Vilket elände. Vädret kallas för Aprilväder. Du vet,- som i Rasmus klump Ena ögonblicket regnar det och nästa skiner solen.Emma håller nu på att repa sig tack vara hennes föräldrars omsorg.Hun saknar nog att leka med sina små kompisar hos Karin.Jag har haft näst intill omöjliga barn idag.Måste vara nånting som ligger i luften. Vårkuller eller sånt!!Känner det som att jag har jobbat 8 timmar och inte 2 .Hoppas att ni snart är friska alla 3. Puss och kram jytte