fredag 12 juni 2009

Bye, bye, eyebrows

Det är väldigt ytligt och ganska elakt och egentligen tycker jag illa om Lars Leijonborg på helt andra grunder. Men när jag läste att han ska avgå var ändå min första tanke denna:

"Gud så skönt, nu slipper jag reta mig på hans läskiga ögonbryn mer".

Men visst är det sant? Jag tycker de är jätteläskiga. De har faktiskt gjort att jag aldrig kunnat fokusera ordentligt på vad karln säger; "språktest för medborgarskap... (ögonbryn)... hårdare tag i skolan... (ögonbryn)... marknaden ska härska... (ögonbryn, ögonbryn, ögonbryn)...

Fast läget är inte så mycket bättre med Jan Björklund. När han är i bild är det enda jag tänker på om det är han eller Sven Otto Littorin som talar. De är så lika att jag ibland undrar om de i hemlighet är samma person.

4 kommentarer:

jyttelisa sa...

Det är så sannt som det är sagd. Vissa människor har sitt utseende emot sig.Eller också pratar de på et retligt sätt så att man bara hör det som retar upp en.men reta nu inte upp di det. Var glad att det bland politikare blir byte ibland för att blanda om lite i de politiske meningar.Annars skulle vi ju sluta ha något att reta upp oss på och då hade vi ju ingen anledning att bry oss!!!!

Anonym sa...

Jag tyckte han var så rolig att lyssna på, så jag kommer nog och sakna honom lite :-).

Men det är inte därför jag är här. Istället tänkte jag berätta att uskorna på min avd jobbar hårt och självständigt. De har hand om i stort sett allt utom det rent medicinska. De har all närkontakt med patienterna och utför jättemycket omvårdnad. De tar upp, tvättar och klär pat. Gör iordning och serverar all mat, sköter duschar och toalettbesök (fast vi hjälps åt där det behövs såklart). De har ansvar för sköljen, och grovstäd under dagen. Sedan läggning av alla pat igen. De håller också koll på vändningsscheman, munvård och fyller i vätske-och urinmätningar.
De gör helt enkelt ett jättejobb!
Jag hade absolut sökt mig till landstingsvård som uska, för man får lära sig så mycket där. Fast jag tycker nog att du ska bli sjuksköterska ändå!

Anonym sa...

De har också hand om utrustning som bi-pap och c-pap maskiner och ser till att alla delar diskas och sedan sätts ihop och förvaras där de ska. Och så drar de ut alla remisser från datorn och sköter provtagningarna.

Anne sa...

Tack Marilene!

Ja, jag är ganska säker på att jag kommer att söka mig till landstinget när jag är klar med utbildningen.
Roligt att höra att de får göra provtagning. Jag var lite orolig över att få lära mig ta venprover och sedan komma till jobbet bara för att upptäcka att jag inte får göra sånt. Man vill ju praktisera det man får lära sig.