tisdag 23 juni 2009

Göteborgsresa fixad

Den 1/8 ska jag som jag meddelat tidigare se U2 på Ullevi. Nu har jag till slut fått tummen ur och fixat tågresan dit och hotellbokningen.

SJ:s prissystem visade återigen upp sin totala brist på logik. På resan ner betalar jag lite över 400 kronor för en sittplats. Ganska normalt pris. Liggplatserna på det tåget gick på över tusenlappen. På hemresan fick jag tag i en liggplats för 555. Hade jag valt att sitta hela vägen från Göteborg till Umeå hade det kostat mig över 900.

Om det är som SJ säger, att priserna speglar efterfrågan på just den platsen på den resan är det alltså populärare att sitta upp än ligga ner på nattåget. Något är lurt där.

Sova ska jag göra på Hotel Stravaganza, som ligger mitt på Avenyn. Jag har tur som har en snäll mamma som sponsrar detta, för det blir en dyr historia. Men eftersom jag är ganska sent ute är alla billigare alternativ tyvärr uppbokade redan. Och jag är en aning för gammal och bekväm för att stanna uppe hela natten.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Men! Att du inte hör med Vinglan och Daniel! Dom bor ju nästan PÅ Ullevi dessutom.

Anne sa...

Det gjorde jag, men de är i Åmål då och det fanns ingen tillräckligt pålitlig person kvar i Göteborg som de kunde betro med en nyckel.

Det hade ju annars varit perfekt, hade tänkt åka ner en dag tidigare och avnjuta den första konserten på deras balkong.

Jenny sa...

Ouw. Om du har tid över får du gärna ta ett besök hos mig i skärgården. Hejja U2! Döda SJ!