torsdag 11 juni 2009

List-mania

Jag älskar att skriva listor. Att få saker svart på vitt, att prioritera, stryka och revidera. Det spelar ingen roll om det är en inköpslista eller en lista över saker jag vill göra innan jag dör, jag älskar alla listor lika mycket. Jag är en riktig listdemokrat.

Nu ska vi flytta inom en relativt snar framtid, det vet ni som följer den här bloggen. Och här uppenbarar sig oändliga mängder av möjligheter för och behov av listskrivning. Vad ska gås igenom, vad ska slängas, vad ska packas, var ska det ringas, vad måste fixas osv.

Jag har redan skrivit ner en grov lista på allt som ska göras i hemmet som förberedelse för packning, dvs vad som ska sorteras och slängas och städas. Utifrån den har jag gjort att-göra-listor för varje dag en vecka framöver och kommer antagligen att fortsätta med dessa till den dagen vi bor i den nya lägenheten.

Nu ska jag författa en lista över alla abonnemang som ska flyttas, vilka som ska ha flyttkort och sånt. Organisationsnörden i mig dreglar och går upp i brygga av enbart tanken...

2 kommentarer:

jyttelisa sa...

Kom ihåg att skriva på listan ( vilken vet jag inte) att köpa ny Hajfilm åt Emma.

bedstefarlars sa...

Äpplet fallar inte långt från päronträdet, Lars.