onsdag 23 september 2009

Fullt upp i höst

Idag var jag på kursintroduktion på Komvux. Alla lärarna verkar riktigt trevliga, upplägget känns bekant från förra terminen. Ämnena varierar i intressanthetsgrad, men jag känner ändå att jag får något ut av dem allihop, så det ska nog gå bra. Jag har dock insett att det blir mycket att göra.

Förra terminen läste jag en kurs som omfattade fem inlämningsuppgifter och ett prov. Nu har jag sammanlagt sexton inlämningsuppgifter och tre prov. Men jag har taktiken klar: göra en plan för i vilken ordning allt ska göras, och sedan bara sätta igång med att fokusera på den första uppgiften utan att ägna de andra en tanke. Sedan gäller det bara att fortsätta att beta av dem en efter en. Tänker jag på allt som är kvar blir det lättare att stressa upp sig, så att fokusera blir ledordet den här terminen.

Och så målbilden: högre lön, högre lön, högre lön...

Inga kommentarer: