fredag 18 september 2009

(Punk)alagning

Mitt i flytten fick jag punktering på min cykels framdäck. Eftersom vi skulle cykla drygt en mil till Röbäck gick det så klart inte för sig. Problemet var bara att reparationskitet med lappar och verktyg var nerpackade i en låda, oklart vilken. Maken och jag konfererade och kom fram till att nöden har ingen lag, cykeln behövdes för de sista ärendena och vi försökte därför komma på ett sätt att få den att hålla hjälpligt bort till intersport för inköp av ny cykelslang.

Maken lyckades faktiskt, med hjälp av envishet, en hel tub superattacklim och gaffatejp. Jag tog mig både till intersport och hem igen utan att behöva pumpa en enda gång.

Detta är ännu ett exempel som stöder min tes att gaffatejp är så mångsidigt och användbart att man säkert skulle kunna reparera ett äktenskap som spruckit i sömmarna om man använde tillräckligt mycket.

1 kommentar:

jyttelisa sa...

ha ha ha.You make my day.