fredag 11 september 2009

Tjoho!

Förra veckan ringde de från komvux och frågade lite kring min ansökan till vårdkurserna. Vad de ville veta var om jag var arbetslös eller varslad, för egentligen ska man tydligen vara det för att få läsa yrkesutbildning här i stan. Jag upplyste damen om det för det första gick alldeles utmärkt att bli intagen förra terminen trots att jag har en fast anställning, och för det andra har jag ett jobb som egentligen kräver undersköterskekompetens, samt att min chef gärna ser att jag utbildar mig. Dessutom, påpekade jag, är det en försäkran mot arbetslöshet i framtiden att ha en yrkesutbildning.

Mitt antagningsbesked har dock dröjt, antagligen eftersom vi precis har flyttat och posten tar ett par dagar extra på sig med eftersändningen. Men nyss kom jag på att det faktiskt går att kolla på nätet, och det visade sig att jag har kommit in! På alla tre kurserna!

Arbetsmiljö och säkerhet, Etik och livsfrågor samt Vård- och omsorgsarbete blir det. Tre steg närmare mot att faktiskt vara något.

2 kommentarer:

bedstefarlars sa...

Hurra och grattis från din pappa för vem du alltid har varit något! (något= nå-gott?), lycka till.

jyttelisa sa...

Grattis från mig också.Va härligt positivt.Kram Jytte