fredag 22 januari 2010

Dagens...

Inspirerad av Ewa tänkte jag också göra en lista över dagens-allt-möjligt.

Dagens favoritlåt: Time is running out med Muse. Det var det igår också, och i förrgår, och dagen före det och... jag har knappt lyssnat på något annat på en vecka.

Dagens jag hänger inte med längre: När blev SVEA ett jättekänt märke? Varför vill precis alla ha en mössa som det står SVEA på? Vad är grejen? Jag känner mig som en gammal tant som inte fattar vad ungdomarna har på sig nu för tiden *gnällig röst*.

Dagens önskan: Att det verkligen var min gottedag idag. Jag är supersugen på brieost och cantadouost och chevréost och crostini och salta kex. Och choklad, alltid choklad.

Dagens styrkebevis: Att jag klarar att avstå en gottedag.

Dagens jobbigaste: Av sekretessbelagd anledning var jag tvungen att titta på handboll på jobbet. Det var inte kul alls.

Dagens besvikelse: Mina glasögon blev inte klara idag. Med ett par linser kvar betyder det att jag kommer att vara halvblind hela söndagen.

Dagens goda gärning: Jag lät maken få sovmorgon.

Dagens oj, vad kul!: Spotify i Ipoden funkar, även på bussen. Har äntligen fått till offline-playlists.

Dagens mys: Dottern var vaken när jag kom hem. Jag fick en riktigt härlig kram och sedan körde vi nattning med hela familjen i stora sängen och hon somnade tätt intill mig efter enbart två genomläsningar av Hjalte och pegasen.

1 kommentar:

Ewa sa...

SVEA? Har jag inte ens hört talas om. Men det kanske inte är så konstigt med tanke på var jag bor.

SWEA däremot! Det känner jag till! :)